Monday, December 27, 2010

Pertama Kali Memegang Emas…

Salam,
Saya mula mengenali pelaburan emas seawal Jun 2010. Tetapi pada masa itu saya kurang yakin dengan pelaburan ini kerana daripada pembacaan saya kebanyakan syarikat @ bank yang membuat pelaburan emas ini tidak memberikan emas fizikal setelah kita melabur @ membeli emas. Mereka hanya memberikan penyata yang menyatakan kita telah membeli emas sekian sekian banyak dari mereka….sehinggalah saya terjumpa blog pokli.com.
Melalui blog pokli, saya banyak mendapat maklumat tentang emas, faedah serta keuntungan menyimpan emas samada sebagai pelaburan atau simpanan. Saya juga mendapat tahu bahawa syarikat Public  Fine Gold International menawarkan harga antara yang paling kompetitif di pasaran selain mendapat emas fizikal instead of penyata semata-mata. Selain dari itu, saya pernah mengikuti kursus berkaitan emas yang dianjurkan oleh admin putremas.
Hampir sebulan lebih blog-hopping ke laman2 web berkaitan emas, sehinggalah 12/7/2010 saya memulakan langkah membeli 1 dinar emas berharga RM582 & 20 gram jongkong emas berharga RM2816 (itu pun setelah mendapat tahu kawan saya, admin magnet emas telah pun menceburkan diri dalam dunia emas)
Setelah berbincang dengan isteri, saya telah mengambil keputusan untuk mendaftarkan diri sebagai dealer emas & perak dari Public Fine Gold. So kepada pembaca blog, jika anda ingin membeli emas @ perak dari saya, sila sms @ telefon 012-3206073.
Oh ya, dan hari ini (28/12/2010) emas yang saya beli telah meningkat dari RM582 kepada RM652 (1 dinar) & dari RM2816 kepada RM3157 (jongkong emas 20 gram).
Nak jual? Rasa sayang pulak.hehehehehehehehe


beli emas untuk pelaburan? call @ sms saya 012-320 6073 (helmi)

2 comments:

  1. Tahniah Helmi, semoga berjaya dalam perniagaan emas.

    promote skit.. aku dah tukar domain blog

    www.MagnetEmas.com

    Good Luck Mie..

    ReplyDelete
  2. Tq, semoga sama2 dapat manfaat...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...